de laatste dagen in NZ. - Reisverslag uit Tairua, Nieuw Zeeland van mieke kooijker - WaarBenJij.nu de laatste dagen in NZ. - Reisverslag uit Tairua, Nieuw Zeeland van mieke kooijker - WaarBenJij.nu

de laatste dagen in NZ.

Blijf op de hoogte en volg mieke kooijker

23 December 2012 | Nieuw Zeeland, Tairua

Na het overal naar zwavel stinkende Rotorua verder naar het noorden. We gaan ook even bij een bekende uit Ureterp afkomstige boer langs. Daar horen wij wat meer over het boer zijn in NZ, een gezellig samen zijn. Het is altijd leuk te horen hoe het mensen die geëmigreerd zijn is gegaan in dit land met veel ruimte.
Weer prachtige natuur onderweg en bij een parkeerplaats besluiten we om een kleine track te maken, in vroegere tijden was hier een goud en zilvermijn gehuisvest.
Het pad ging soms steil en door een lange tunnel van plm 1km, kwamen we langs een mooie rivier met stroomversnellingen en natuurlijk moet je dan even hoppen over de rotsen om boven het water te komen, prachtig om te doen!!!
Op de middag komen we in Tairua aan de noord oost kust, vinden weer een mooi motel het bleu water motel we boeken hier onze 2 laatste nachten.
We hadden gehoord dat er een backpackers hotel was dat door friezen wordt gerund en nieuwsgierig zijn we niet hoor maar willen wel graag even kijken, de friese klompen voor de deur zeggen ons al genoeg en na ons belletje kwam Jelte al aan gelopen. Hij was verbaasd dat we gelijk in het fries begonnen en vond het super, het duurde dan ook niet lang dat we zaten gezellig samen met zn vrouw Pjierkje aan tafel te kletsen.
Na een 1 uurtje namen we afscheid en ze hadden ons verteld dat ze naast hun beroep voorgangers waren in de plaatselijke kerk, dus besluiten we om morgen naar hun dienst te gaan.
Op het nieuws werd ons duidelijk dat de storm Evan die een week geleden de Fiji eilanden heeft aangedaan onze richting uitkomt en het morgen minder weer wordt((zondag).
Nu zondagavond, vanmorgen een pracht van dienst gehad met Jelte als voorganger, en ind het weer is al aardig aan het veranderen. Ons doel was naar hot water beach en de cathedral grove, maar om 12 u begint het al aardig mottig te worden , we rijden er wel heen, want hier in NZ kan het zo om de berg wel helder weer zijn. Dit keer viel ons dat vies tegen, het begint alleen maar erger te regen. Trouwens de zee is bij dit woeste weer wel heel machtig, wat een hoge golven!!!
Bij thuiskomst duikt Mieke nog even lekker in de Hot spa en bubbelt er heerlijk oplos, Aize geniet van een boek.
Vanavond de koffers wat ordenen want ja morgen in de avond vliegen en eerst nog 130 km rijden naar Auckland, Dan hebben we eerst een kerstnacht in de lucht en komen op maandagmorgen plm 10.30u in SF aan hebben dan de 2de kerstnacht bij Harm en Lisa.
Ondertussen wordt het weer steeds slechter we hebben loei harde wind en stortregens, dus dat wordt strax heerlijk snurken.
Ons volgend verhaal zal dan ook uit the states komen.
vanaf hier wensen we jullie allen gezegende kerstdagen toe.
leafs Aize en Mieke

• 23 December 2012 - 13:15

Baaie:

Hoi lieverds,

Hier een reaktie ût e sluus op zondagmiddag 13.00 u. de tijd in N Z is nu 1.00 u maandag 24 dec. en als het goed is liggen jullie op één oor en dromen van de laatste belevenissen van N Z. zo hadden jullie al weer mazzel om weer frieslanders te ontmoeten die mensen vind je ook overal!!! een uitspraak bij de tunnelfoto "je pad kan nooit zo donker zijn of het wordt altijd wel weer licht" en wat een regen kon wel Ned. zijn maar dan wel met hogere temperaturen.
    We wensen jullie een goede vlucht, 2 bijzondere kerstnachten,
    een blij weerzien met Harm en Lisa, samen gezegende en bezinningsvolle kerstdagen,
    en een liefdevol en gezond nieuwjaar.
    Zien uit naar jullie vervolg van de reis uit de States!

tût jeb

• 23 December 2012 - 14:36

H.en G.:

een klein berichtje uit Ureterp

wij wensen jullie goede kerstdagen
    en het allerbeste voor 2013

wij lezen steeds met veel plezier jullie verhalen

voor straks een goede vlucht naar Harm en Lisa

de Weibuorren

• 23 December 2012 - 17:11

Irma:

Joehoe ikke weer.............

Voor jullie alweer de laatste dag in Nieuw Zeeland....maar nog met een prachtig vooruitzicht nl.
    heerlijk kerst en oud/nieuw vieren samen met Harm en Lisa..... Heel Bijzonder !!!
    Geniet daarvan.....
    Hier zijn wij ook bezig met de laatste dagen van 2012 !!! Heerlijk aan de oliebollen en appelflappen!!
    Kennen ze dat fenomeen wel in Nieuw Zeeland ??
    Grappig friezen daar te ontmoeten >>> Jelte en Pjierkje hoe Fries kan het zijn...

en dan niet te vergeten onze "weddenschap" , nl. onze vrienden te bezoeken.....top dat jullie onze hartelijke groeten hebben overgebracht naar hun toe !!!!
    en nog leuker een foto samen met hen.............. TOP !!

Voor nu lekker verder slapen en see you soon !!

Miss you
    groetnis B29

• 23 December 2012 - 21:13

Rj.dijkstra:

Bedankt voor het mooie reisverslag,helaas kan ik niet alles bekijken,want ik ben een digibeet,maar dat komt later nog wel.Ik stuur je morgen nog wat wetenswaardigheden over S.F.
    We wensen jullie en je familie prettige kerstdagen en alvast een gelukkig,maar bovenal een gezond 2013
    Groet Johan & Henk

• 23 December 2012 - 21:38

Hannie Dijkstra:

Ha die Aize en Mieke,

Wat een heerlijke verhalen toch.
    Ben jaloers op al het moois wat jullie beleven en zien behalve de regen dan.
    Oerterp ek prachtig wiet, rein rein en voor de verandering rein met kerst.
    Heel veel plezier en geniet van jullie zoon en (schoon)dochter.
    Zal wat trouwer mailen.

doei, doei.
    Liefs en groeten Hannie en Renze.

• 23 December 2012 - 21:44

Willem:

Hoi Aize en Mieke, De ferhalen lêzen en foto's besjoen, geweldich. De wyn hjir yn' e wâlden folt wol wat ta mar it is hjir ek bot wiet! Och wat giet de tiid hurd en is it alwer ôftellen.
    Mar wy woene jimme ek bysûnder seinige krystdagen tawinskje en dêr oer de dobbe goed útein mei jimme bêrn. Oant sjen en GOD BLESS YOU! Willem en Tjitske

• 24 December 2012 - 01:22

Mieke :

Leafe minsken nog een 6 oerkes dan litte wy strax dit bjusterbaerlik lân achter us.
    Mei pine ien us hart sille wy strax ien de grutte fugel stappe.Mar dit mooie lân sille wy nea ferjitte Mei.
    Mar wy sjogge ek ut om Harm en Lisa ien de earmen te sluten .
    Thanx eltsen ien foar jimme meilibben.
    God bless you all to
    Aize en mieke

• 24 December 2012 - 11:05

Volkje:

Hallo,

Wij wensen jullie een goede reis naar je zoon in Amerika,lekker genieten en olie bollen eten kenne ze dat wel in Amerika,wij wensen jullie een goede kerstdagen en een happy new year,als jullie weer terug zijn dan maar even bij kletsen.liefs Tjalling en folkje

• 24 December 2012 - 11:26

Sjikke:

Aize en mieke hiele mooie krystdagen ta winske in amerika by jimme harm en lisa.
    groetjes van sjikke

• 25 December 2012 - 21:54

Johan Dijkstra:

Hallo worldtravellers,
    Ureterp 1e kerstdag regen 8 gr boven nul en in Zuid Duitsland 20 gr boven nul (Weinachten im kurze lederhoze),hoe raar kan`t weze!
    Als jullie dit bericht ontvangen zijn jullie waarschijnlijk al in S.F.Mochten jullie nog een hotelletje zoeken kan ik jullie Carriage Inn aan bevelen op de tweede of derde verdieping aan de straatzijde.Het bevindt zich in
    7 th street.Verder nog wat bijzonder heden;wist je dat de bovenste oppervlakte van de Transamerica Piramid nog slechts een elfde is als die van de begane grond bouwjaar 1972 hoogte 269 meter;dat er elk jaar 38.000 liter!! oranje verf wordt aan gebracht op de Golden Gate bridge,dat er 17.000.000 auto`s per jaar over de brug rijden (in zuidelijke richting,het verkeer in de noordelijke richting wordt niet meegeteld om dat voor die richting geen tol hoeft worden betaald) Ps gegevens uit 1996!!
    Een bezoekje aan het Cable Car Barn and museum (1201 Mason Street at Washington street;474-1887)
    is,als jullie de tijd er voor hebben zeer de moeite waard.Wel luitjes dit was het dan weer voor vandaag.
    Groetnis Johan & Henk ût Oerterp.

• 26 December 2012 - 13:48

Jeanet Nijenhuis (koorlid):

Beste mensen,
    Ineens dacht ik aan jullie en bedacht me dat ik jullie nog helemaal niet heb gevolgd op de site 'waar ben je nu'.
    Zó dom en ongeinteresseerd over komend! Sorry!!
    Aan de verslagen kan ik merken dat jullie volop genieten!!
    Ga daarvooral mee door!! Je hebt wel wat gemist, Mieke met het kerstoptreden!! Het was heel geslaagd en de aanwezigen wilden zoiets volgend jaar wel weer!!! Een écht dorpsgebeuren!!
    En wij waren er bij!!!
    16 januari zingen we weer en hopelijk ben jij er dan ook weer bij?!?!
    Geniet maar heerlijk in Amerika en kom veilig weer thuis!!!

Hartelijke groeten vanuit Ureterp!!
    Jeanet Nijenhuis

• 26 December 2012 - 14:39

Nynke Kooistra:

hoi Aize en Mieke,

wat een schitterde foto s van New Zeeland..alleen al van die foto s raak je onder de indruk..en jullie zien al dat moois in t echt!
    En nu bij Harm en Lisa, wens jullie hele gezellige dagen toe met elkaar!!

Nynke