onderweg langs de westkust usa - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van mieke kooijker - WaarBenJij.nu onderweg langs de westkust usa - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van mieke kooijker - WaarBenJij.nu

onderweg langs de westkust usa

Blijf op de hoogte en volg mieke kooijker

30 December 2012 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hallo Iedereen
Ondertussen hebben we San Francisco verlaten en rijden wij met zn 4en in Lisa haar mooie blauwe toyota prius naar het zuiden ri Santa Barbara langs de westkust de nr 1.
De kust is erg grillig maar met schitterde uitzichten.
Voor Salinas rijden we de 17 mijles route door een national park, we spotten hier een groep seelions en pelikanen en dan is het ook nog een ondergaande zon, dus foto en film toestellen draaien weer overuren.
De volgende dag rijen we vanuit Salinas nr Santa Barbara onderweg staat een bezoek aan het Hearts kasteel op de planning.Voor iederren die nieuwsgierig is naar dit kasteel en zn historie kijk maar ff op google, In 1920 is mr Hearts begonnen te bouwen en als een ruimte niet groot genoeg was vooor de collectie kunst die hij kocht in Europa dan werd er weer groter en luxer gebouwd zo ook het zwembad , wat in romeinse stijl is gebouwd (zie foto,s zeggen meer als verhaal) in totaal bouwde hij 28 jaar en toen werd hij ziek op zijn 84ste ging hij naar LA voor ziekenhuis opname na 4 jr is mr Hearst overleden en het kasteel is door de 5 zonen verkocht aan de staat. Alleen het land rondom totaal 100.000 hect. is nog in hun bezit, (nee geen nulletje te veel).
Verder langs de kust kwamen we een groep zeeolifanten tegen, nee deze dieren zijn niet om op te rijden, zijn de grootste zoogdieren uit de zee met een klein slurfje. Veel vrouwtjes hadden jongen en liggen op het strand zolang de jongen worden gezoogd plm 3 mnd, de vrouwtjes teren dan op hun vet, ook dit alles was weer een amezing gezicht en als je dan ook nog de geluiden van deze dieren hoort is it bjusterbaerlik.
s,Avonds tegen half zeven kwamen we moe maar voldaan van de vele indrukken in Santa Barbara aan, waar we de komende 4 dagen ons onderkomen hebben in het Pacific crest motel, 2 min lopen van de ocean beach.Gisteren gezellig lopend de stad in geweest, geshopt,gegeten,geslenterd,gedronken,gepraat en alles bij een temp. van plm 18gr. Zondag de Missinon bezocht in Santa Barbera, als je hier bent moet je dat bezoeken, om de geschiedenis te begrijpen, erg interessant allemaa. De kerststal stond nog uitgestald.
Gisteravond onder het genot van wijntje en biertje, Kartan van de lage landen gespeeld voor velen van jullie vast bekend, een stukje nederland op de tafel in Santa Barbara.
protte leafs oan elts fan jimme Harm,Lisa,Aize en Mieke

• 30 December 2012 - 20:25

Hannie Dijkstra:

Ha ben ik een keertje eerst.zat me nog te verlekkeren aan alle verhalen.

Ben jaloers want ook wij hebben die route gereden en opeens komen
    herinneringen weer boven alleen mr Hearst was toen nog niet past away!!!
    Kust wel heel mooi maar ik was steeds bang dat tank leeg zou zijn.
    nergens bijna een pomp.
    Snuif zeelucht op en neem beetje mee.

Hannie.

• 30 December 2012 - 21:00

Pietsje:

Beste luitjes,

Zoals jullie kunnen zien werkt de link perfect en nu kan ik jullie recentelijk volgen. Het is weer heel facinerend als ik het zo lees. Veel plezier en ga lekker door met genieten. In het Burgumse was de oliebollenkraam de hele dag geopend, maar er was zeer weinig aanloop heb ik gezien.
    Liefs,
    Pietsje.

• 30 December 2012 - 21:58

Tiny:

Goeie A & M,
    Prachtige foto's, wy binne benijd nei de rest.
    Betanke foar dyn rappe reaksje en bliid te hearren dat jim ús dochs wol in bytsje misse.
    Allegearre in goede jierwikseling. J is net thús mar fiert âld en nij yn Rio de J.
    Groeten fan 'e Sweach

• 31 December 2012 - 22:08

Baaaie:

Hoi familie,
    hier van ons in het jaar 2012 nog een laatste reaktie op jullie verhaal over 2 uur gaan wij over naar 2013 [jullie moeten nog een paar uur wachten] overal hoor en zie je het vuurwerk al knallen!!!
    we hebben het mooie vervolg van jullie reisavontuur uit de States gelezend, de foto.s
    laten zien dat jullie weer genieten van cultuur en natuur daarbij voor de tijd van het jaar ook mooi weer,
    hier weer eens regen en veel wind, de winter wacht vast zolang tot dat jullie weer terug zijn, kun je van de korte broek zo op de schaats!
    We wensen jullie een gezellige overgang vannacht van 2012-2013,
    een dikke tût van jeb.